lørdag 25. juni 2016

Glemt småstrikk


Satt å kikket litt her,og fant ut at dette lå lagret på utkast.Der kan det ikke ligge,så selv om det er sommer og sol så må dette publiseres vel?
Småstrikk er lettvint strikk, foran tv, i bil, på buss, på strikkecafe ..


Tova Mariusvotter , strikket i Vamsegarn.Gratisoppskrift fra Sandnes garn
Synes de ble litt for mye tovet. Og det skulle vært noen få masker til på pinnene,
har villet hatt de litt romsligere.
La ut litt flere masker etter mønsteret, det berget vottene da jeg tovet de litt for mye.


Her har jeg pyntet litt på noen votter jeg har strikket for en stund siden. De ble liggende
og egentlig skulle de ha fått pynt filtet på.
Men så var det å få kjøpt seg ny filtenål...
Hadde 2 hjerteknapper liggende,så ble det gave til ei som liker rosa.


Har strikket sokker til meg selv !!
Strikket i Viking sportsragg,og en rest labbetuss.
Ble litt kule.




Far i huset klagde, han ble kald på føttene i de nye vinterskoene med ullsokker på.
Ettersom jeg akkurat da holdt på å strikke enda ett par sokker til meg selv, fant jeg på at
han skulle få de i stedet. Disse ble strikket i Arne og Carlos garn, så ble de tynnere og bedre i skoene. Og det stemte.De er i konstant bruk .


Ofte så havner det meste av ferdige strikkaplagg i gaver til andre, til hjelpeorganisasjoner m.m
Sjelden i bruk av meg selv og han jeg deler postkasse med.
Vottene gikk til de voksne jentene i huset, og sokkene til oss selv.
Og det sier jeg ofte at jeg skal strikke mer til meg selv, så er det så mye annet som jeg har lyst til å lage. Flere gjør det samme?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar