mandag 24. juni 2013

Vakkert på Fosen.

Sannelig har jeg glemt å legge ut dette, fra en vårtur :-)
I et fabelaktig vakkert vårvær på torsdag, så måtte vi innom restauranten ved Hosnasanden på Stokkøy.
Stokkøy ligger i Åfjord kommune på Fosen.
for å nyte en god lunsj.
Før lunsjen leide vi sykkel ,og vandret(klatret) opp til toppen for å nyte utsikten.
Her ved strandkanten får man kjøpt nydelig mat ,leie hytter og mere til.
Nylig så var kongeparet her,og ble servert i strandbaren ute i havgapet.
Et yndet sted for folk som liker hav, strand, vær og kunsten å nyte livet..
Det mange ikke har fått til, det får man til her.
Dårlige, kronglete veier, avsides, værhardt  og folk kommer igjen og igjen..
Venner har kjøpt seg hytte her.
En snodig" boks"  oppe i lia. Hytta passer til eierne, og passer til området.
Og her er det koselig å være.

Og hytter får man leie ved Stokkøya feriesenter, hvis man har lyst til å dra til vakre Fosen





13 kommentarer:

  1. Ja sannelig deilig landskap :-) fin tur du hadde.
    Jeg var bare til Kristiansund. Det er min nordlige besøk i Norge. Du bor litt videre.
    I går midtsommerdag vi var på tur til fjells det heter Sächsische Schweiz. Men vi hadde mye regn
    og ettermiddag kam solen tilbake og vi drakk kaffe og spiste kake på terrassen og kveld månden skinet (skinner) så deilig.
    Vi planlegge reise til Norge mannen min og jeg og jeg gleder meg veldig. Siden jeg lærer norsk var jeg ikke i Norge. Hjertelig hilsen jeg sender deg. Viola.

    SvarSlett
  2. Tusen takk Wenche - deilig uke deg også.
    Jeg strikker annen strømpe videre med fin mønster :-) vi har regn i dag og to dager videre også med bare 17 grad det er ikke så mye her. Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff,huff...nå må vi få litt varme.God tur til Norge.

      Mvh Wenche

      Slett
  3. Visst er det vakkert! Synes tida rundt midtsommer er den fineste på hele sommeren. Jeg liker så godt de lange, lyse dagene og korte nettene, og alle finværsdagene i juni er liksom en bonus, for sommeren er da ikke riktig begynt....

    Klwm fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Venter fortsatt her også...Får håpe man får litt govær og sommerfølelse da;-)

      Slett
  4. Så vakkert! Det er mange flotte steder i landet vårt. Noen ganger drømmer jeg om å reise rundt i hele landet, men litt urealistisk drøm :)Men fint å glede seg over flotte bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir så mange inntrykk.Synes det er greit å se landet stykkevis og delt:-)
      Mange småturer fører til at man ser mere,tror jeg...Og det fineste er ofte i nærheten av der man bor;-)

      Slett
  5. Det er vakkert langs hele norskekysten. Jeg er så heldig at jeg har bodd i fire av fem landsdeler, og jeg har vært mange steder ellers også, men på Fosenhalvøya har jeg aldri vært, enda jeg har etternavnet mitt derfra. Kanskje jeg burde få det gjort! Ha en fin sommer! Her regner det i dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.takk Fosen er Skandinavia i miniatyr. Er verdt å dra en tur hit:-) Må stadig vekk reise rundt for å utforske nye steder der jeg også bor,eller har vokst opp.Ser stadig nytt:-) Vi har et nydelig land,og akkurat nå er det oppholdsvær.
      Best å skynde seg ut i hagen.....

      Slett
  6. Nydelige bilder ;o)
    Alltid morsomt å se hvordan det ser ut rundt om i landet!
    Og den ugle lua du presenterte i forrige innlegg er bare lekker ;o)
    Sommerklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk,takk...Glemmer bare å vise bildene fra turene.Må skjerpe meg..

      Slett
  7. Skulle du sett for en idyll... Jeg fikk feriefølelse, tvert! Takk for titten!

    SvarSlett