tirsdag 18. desember 2012

Isskrapevotter.

Har strikket 2 isskrapevotter av 1 nøste vamsegarn,og resten rester av fritidsgarn.Brukte en rest popcorn i rillene øverst.

Den siste votten er strikket av Cortina.Litt vel spenstige farger,men den skal jeg selv ha i bilen...

 Legg opp ca 44 masker fritidsgarn,vamse e.l strikk 5 cm riller,strikk så glattstrikk i ca 36 cm. Fell akkurat som på vott.Slutt å felle når det er 4 masker igjen på hver pinne,strikk så 2 omganger og fell alle maskene. Fest tråder og tov ivei. Dette blir en romslig vott,vil du ha større så legg opp 2 masker mer på hver pinne,og strikk ca 40 cm før felling.

5 kommentarer:

  1. Flotte isskrapevotter! Det har jeg aldri strikka så takk for oppskrift! Jeg likte faktisk den "spreke" best. Fint med farger en kald morgen.

    Lykke til med innspurten til jul! Her skal kjøkkenet få en omgang i dag.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Hei på deg:) Takk for oppskrift- slike har jeg hatt på min gjøremålsliste lenge, til neste år kanskje:))

    Ønsker deg ei trivelig jul

    SvarSlett
  3. Sånn er et med kreativiteten:-) Man lagrer og lagrer tips.Vips en dag så gjør man det...

    Skullle ha vasket litt her også,trodde herremannen skulle gjøre det på fridagen sin dag.Men nei......
    Men det blir vel en råd ;-)

    SvarSlett
  4. Toppå ide. Isskrapevotten det er flott. Vi hadde 50 centimeter snø, men nå det er varm. Jeg håper jul er hvit. Jeg har gjerne litt kald.
    Og jeg liker snø. Og Isskrape er ok. Men er du snill med snø. Hjertelige hilsen fra Tyskland... og riktig god fjerde advent for deg... og jul fantastisk.

    SvarSlett
  5. Så gøy å se isskrapevottene dine, de var kjempefine!!
    Har forsøkt å strikke noe lignende i Cortina. men den første ble ikke vellykket! Brukte pinnenr 5.5, og la opp 48 masker. Når jeg felte av så stoppet jeg når jeg hadde 5 masker igjen på hver pinne, og så fortsatte jeg å strikke til jeg hadde en 20 cm lang "pølse som jeg igjen "lukket". Jeg tenkte at man stikker "pølsa" inn i votten og setter isskrapen inni der igjen, men din måte ser bedre ut, så det skal jeg prøve meg på neste gang!!

    Fortsatt fin kveld ønskes deg :)

    SvarSlett