fredag 4. oktober 2013

Dukketøy

Mitt lille barnebarn på 3 år ønsket seg en hatt(av alle ting) til dukken sin i sommer.
Mormor fant en rest bomullsgarn, alt for liten heklenål( hvor har de blitt av?)
Og fant en oppskrift.
Også skjer det som ofte skjer ,må da bare ha litt mere enn en hatt!

Så det ble strikket en kjole.

Sko må man også ha.
Men kan dukken ha kjole på uten truse? Neida...så ble det strikket en truse.

Ble litt tynn strikk, men det tror jeg dukken tåler.
Og sannelig hadde jeg 7 nydelige "diamant" knapper i boksen min.
Da disse var sydd på kjole og sko ,så hadde jeg en knapp igjen.
Hmm....hva kan den brukes til?  Jo, en veske.

Så ble vesken strikket, og dukkemammas garderobe økte betraktelig.

Dukkemamma fikk ny dukke til 3 års dagen sin av mormor og morfar,
men her er det mormor sin dukke som er modell.
Ettersom dukkemamma har en liten babybror så er ble dette stas.



Oppskrifter på hatt, kjole og sko, fant jeg gratis inne hos http://www.sandnesgarn.no/

Brukte Emilie,garn fra Sparkjøp og  7 knapper fra en skjorte...

Og nå tror dere at dette var alt,neida...Hadde fortsatt lyseblått garn igjen,
så nå ble det strikket en liten vest i dobbelt garn(men denne blir gjemt til adventskalenderen)
Knappene her kommer også fra boksen,greit med litt gjenbruk.

Oppskriften på enkel dukkevest fant jeg her:
http://lykkeveien.blogspot.no/

Vesken og trusen er strikket uten oppskrift.

Da ble jeg sittende igjen med en ørliten rest garn,den ligger i kurven....

7 kommentarer:

  1. Så flink du har vært! Nå tenker jeg dokkemammaen er fornøyd! Takk for link til oppskrifter! Synes klærne er kjempefine, og så lekker den hatten ble!

    Ha en fin lørdag! Her regner det, men ser litt lysere himmel innimellom.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det samme:-)Her er det grått og trist nå,men kos inne på hytta.Tror jeg skal hekle meg en lignende hatt til sommeten.Tøff;-)

      Slett
  2. Så nydelig! Kan tenke meg at det ble jubel i heimen. Artig med slikt småpusk som kan glede så veldig.
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker godt å strikke småting,jeg...Srtig og fort ferdig,og samtidig forsvinner rester.Og samtidig så liker store og små mammaer dette ;-

      Slett
  3. Nydelige dukkeklær. Alltid stas med nye klær til dukken.

    SvarSlett
    Svar
    1. Artig for små og store det ;-)

      Slett
  4. Heya i am for the first time here. I found this board and I find It
    truly useful & it helped me out much. I hope to give something
    back and help others like you helped me.

    Here is my webpage: Telephone Demenagement Martin

    SvarSlett