tirsdag 11. juni 2013

Trening... eller ikke trening?

Et fint ord,ikke sant?
Av og til når jeg legger for mye planer ang.trening.Da stopper det opp!!
Mitt skjelett og smidige(not) muskler trenger helt klart trening...
Av og til blir man så bitt av treningsbasillen, at man kjøper ny sykkel




 (får forferdelig vondt i rompa,den gamle er bedre..)
og sånt mye  fint utstyr  til  hjemmetrening!


Gikk å trente på Zenit yoga,selvfølgelig måtte jeg kjøpe bok og yogamatte.
Matten ble alltid glem hjemmet,lånte en som alltid fungerte bra.Tror jeg har rullet den ut en gang,kanskje ;-)
En gang kjøpte jeg faktisk ergometersykkel.
Den skulle brukes ofte,men ble glemt der den sto.
Så ble den flyttet til gangen,men nei! Ble glemt her også!
Satte den på stua,i passe avstand til tv.
Jo,den ble brukt av meg i nøyaktig 3,5 km.Men min datter som da var 18,
hadde kjærlighetssorg, og syklet som en vind en periode.
Etter å ha vært tørkestativ på terassen,noen måneder så ble den gitt bort til Ranheim fotball i sin tid.
Dette flotte fotballlaget er så langt ubeseiret denne sesongen.
Tror jeg tar æren....

Kanskje de vil ha resten av investeringene mine også?


Stepsaken der er det eneste som er mye brukt,men den er dønn kjedelig-så værsegod.

Har et medlemsskap i et treningstudio,tror det er 2 uker siden sist nå,
gammel og ny sykkel står pent inne i garasjen.

Tenker jeg tar trening en annen gang jeg,bortsett fra at jeg blir så sliten av å høre hvor
spreke andre er,hvor mange kilometer de sykler,joggetur både sent og tidlig.
Vi løper hjemme,på hytta,i syden og selvfølgelig så sykler og stepper vi,danser ,pulser og spinner...
Sunt vi spiser,og så slanke vi er,eller blir...
Har man ikke lært ordene: Vi elsker ikke mennesker fordi de er vakre,men synes de er vakre fordi vi elsker dem.

Blir så lei av dette hysteriet.

Hold munnen pent lukket hvis man ikke gidder,da blir man pent sett ned på,og får  gjerne noen
strenge blikk i tillegg.

Ingen skal komme her å si at man ikke har planer...

Nå skal noe av denne dårlige samvittigheten ut av mitt hus,noe nytt,noe pent brukt,
og noe er vel brukt.

Løp og kjøp!!
Tar sommerferie musklene mine og jeg.. Kanskje hvis jeg har lyst,så kanskje jeg går en tur...

8 kommentarer:

  1. Ja, jammen er det mye hysteri ang. dette med trening. I morgen kveld blir 5.gang jeg skal på tabatatrening med en nabo. Jeg er stolt for at jeg er med , men vi drar hverandre 4-5 kvinnfolk. Prøv å gå på tur med noen andre for det er fint da kan snakketøyet gå samtidig. Ha en fin dag. ;))

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er da ikke så ille:-)
      Trener sjelden mindre enn en gang pr.uke i studio.Også går jeg masse på jobb.
      Men sykkelen burde blitt brukt mere....Og flere ganger i studio;-)
      Men trenger ikke alt dette som samler støv!!

      Slett
  2. Det enkleste er det beste! Gå tur! Så fort eller sakte du vil, alene eller sammen med andre. Kjøp skritt-teller! Det er god motivasjon.
    Den fine sykkelen må du ikke kvitte deg med. Sykle litt til så blir det kanskje morsomt. Tenk på alle de fine turene du kan ta .......
    Jeg har sånn sansen for "kvardagstrim" som Yngvar på "Puls" sier. Akkurat nå triller jeg barnevogn, og så samler vi poster på Stikkut-opplegget.

    Lykke til! Jeg har ikke ett eneste heime-treningsapparat, jeg heller.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Men du kan få treningsapparat av meg...haha. Da er saken løst:-))

      Slett
  3. Ho-ho, du er jammen ikke alene om sånne kjøp nei:)
    Nå har jeg omsider funnet ut hvilken treningsform jeg liker;
    Gå tur, gå på ski, gå i fjellet, sykle og danse zumba. Og jeg har innfunnet meg med at jeg skal klare meg med den gamle sykkelen min for jeg sykler ikke SÅ mye.
    Rockeringen er forresten en mye brukt investering -men alt det andre...........

    SvarSlett
    Svar
    1. Problemet mitt nå,er at formen har blitt så dårlig etter ymse tilstander.
      Så det er bare å øke på,så er jeg der jeg bruker å være:-)
      Satser på økt form og fine turer i fjellet i sommer:-)
      Håper du får det samme.

      Slett
  4. Nei,sykkelen min skal jeg ha.Den er kjøpt for penger jeg fikk til 50 årsdagen min. Trenger bare et nytt sete.Seter som passer rompa mi er ganske så brede;-)
    Og i dag syklet jeg avgårde med gammelsykkelen,og den har rustet enda mere siden den var i bruk sist...

    SvarSlett
  5. Ps. Skrittteller har jeg oppe i et skap.Kjøpte nytt batteri,det stjal min bedre halvdel til pulsklokken sin;-)
    Hadde så kjekk "jobb-mobil" før med skrittteller.Men dessverre så gikk den i stykker,og den neste jeg fikk var med gps....Skjønner ikke at kommunen tror at vi trenger det;-))

    SvarSlett