onsdag 12. mars 2014

Deilig strikk bare til meg..

Hadde noe deilig alpakkagarn liggende, hadde egentlig ikke noe mål for dette flotte garnet.
Det begynte med at jeg fikk noen nøster av min mor,så fikk jeg et nøste fra en venninne,også kjøpte jeg noen.

Så fant plutselig ut at jeg trengte en varm,knall lilla genser ...
Hadde ikke noe oppskrift,men med målebånd og godt mot, så satte jeg igang en kveld.
Jeg strikker mye uten oppskrift,har lært å strikke på den måten.Og får da noen unike plagg,
som ikke andre har.
Her er resultatet. Jeg ser et fargeskille,og det irriterer meg.
Det har vært så enkelt å unngått dette. Men...
Genseren er ferdig.Deilig i bruk,lett og varm.

Strikket i Puno fra Rauma,brukte pinner nr.6,og med raglanfelling så ble det en enkel genser å strikke.
Erfaring har lært meg at alpakkagarn nupper mindre, når det blir strikket litt stramt.
Passer godt under regnjakka i vår :-)

Strikket også et sjal til å bruke som skjerf. Valgte et kløfritt alternativ til meg selv.
Valgte Duo,en blanding av ull og bomull.
Kunne vært litt større,angrer litt på det.
Fant oppskriften på Nøstebarn sine sider. Tror kanskje jeg skal lage mere til meg selv, blunk blunk!!





2 kommentarer:

  1. Det gjør seg med litt ego-strikk! Fine plagg til deg selv! Jeg har nettopp ferdigstilt en tunika til meg selv.

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  2. Flotte ting du har strikket!

    SvarSlett