mandag 29. oktober 2012

Deilig hettelue/ halslue.

                          I disse vintertider..

Her hos oss så våknet vi til 13 -grader i morges.
Heldigvis så har vi fri begge to i huset her,og koste oss med en lang frokost.
Som det arbeidsjernet gubben er så har han puslet med sitt,mens jeg
benytter tiden til å strikke litt,og gjøre noe småtteri som av og til er vanskelig å få gjort..
Snart drar vi til Ikea en tur,planlegger nytt kjøkken,så vi får se...
Og i tillegg så må vi besøke barn og barnebarn.
Alltid like koselig:-)
Har begynt å tenke på julegaver,og denne luen blir pakket inn til en liten gutt.

Ha en flott ettermiddag,og en fin uke:-)

 

                           Oppskrift på halslue str.1 år


                            

 

Pinner ca.3 1/2- 4   Jeg har brukt Duo fra Sandnes,et deilig blandingsgarn ull/bomull.
154 masker
Strikk 4 rett,3 vrang ca 4 cm
Felles så slik at du strikker 3 rett og 3 vrang.
Det skal nå være 132 masker igjen.
Strikk ca.3 cm
Fell slik at det blir 2 rett og 2 vrang.
Det skal nå være 88 masker igjen.
Strikk 4 cm.
Sett 18 masker på hjelpetråd,og strikk frem og tlbake på resten av de 70 maskene .
Strikk 14 cm.
Fell 24 masker i hver side,og strikk 2 rett og 2 vrang på gjenværende 22 maskene.
Strikk til delen er like lang som partiene som er felt.
Sett maskene på hjelpetråd.
Ta opp maskene fra hjelpetrådene,og legg opp ca.34 masker i sidene.
Strikk 3 cm med 2 rett og to vrang,og fell av. Fest tråder.

Ps. Hvis du bruker denne oppskriftenog legger ut bilde eller oppskrift,så linke til meg.                

8 kommentarer:

  1. Artig lue! Takk for oppskrift!

    Ha en fin mandag videre!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så fin denne lille skatt var. Flott at du legger ut mønster. Kommer gjerne til å strikke den. Minus 13. Huff, det er kaldt det.
    Jeg er så glad vi er på plussen enda. Klem ;-)

    SvarSlett
  3. Bamse har det varmt og godt ser jeg ;o) Du vant forresten gi borten min, send mail med postadresse til (may og tallet en, ser at den ligner en L): may1@online.no
    så går den i posten snart!

    SvarSlett
  4. Luen er sitter veldig godt på,spent på garnet egner seg for lue.
    Men mykt er det.


    Hipp hurra,jeg har vunnet Gi Bort-så heldig jeg er:)

    SvarSlett
  5. Du har vunnet hals hos meg!! Mail meg adressen din,så kommer pakke i posten!
    Klem♥
    guttemamma3@gmail.com

    SvarSlett
  6. Åh Du store min.Så heldig jeg er.Vinner aldri,og plutselig så vinner jeg to ting på 2 dager.
    Tusen takk.
    Mail kommer :)

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Takk for at du deler oppskrift. Prøver å strikke. Forstår ikke helt hvordan gjøre etter å ha felt 24 masker på sidene ?

    SvarSlett