torsdag 8. mai 2014

Snart ny topptur?

Nå er det en stund siden jeg var på denne toppen, Ruten i Hemne.
Ser på bildet at det er snart 2 år siden..
Ruten rager 1039 m.o.havet og er populært turmål .
Kan gå opp fra flere steder, opp til toppen.Og på den andre siden har Turistforeningen overnattingsmuligheter,på Kårøyan fjellgård.
http://www.trondelag.com/overnatting/alle/20088/
Studentersamskipnaden i Trondheim har hytte der.
Den mest brukt er stien fra Borstadsetra,noen km fra hytta.
Bildet øverst er funnet på nett.


Vakre Søvatnet på Hemnekjølen i Orkdal. Ruten til høyre,rett over kommunegrensa til Hemne.
Vi holder til i forkanten av dette bildet,men ser bare en bit av vannet fra vinduene.
Norge vokser igjen,siden vi kjøpte hytta,så er det utrolig hvor mye vegetasjonen har vokst.
Noe må gjøres i vårt vakre land med dette,for alt gror igjen.



Jeg må skryte av Ruten som er utsikten min fra hyttevinduet.
Hytta vår ligger til høyre der veien  (E39 mot Trondheim )svinger seg mot venstre,i bak på bildet.


Håper at jeg skal få"reparert" foten min...

http://ut.no/tur/topptur-ruten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar