tirsdag 2. mars 2010

Fredsengelen i Vallersund.

Unitehope-engelen er skapt av den svenske kunstneren L.Edwall.
Skulpturen er symbolet på Unitehope-prosjektet, en bevegelse som ble igangsatt
 med intensjon om å spre forening,grenseløs

 kjærlighet, lys og håp til alle mennesker.


Prosjektet ble dannet 17 september 05,da de 7opprinnelige Unitehope-englene samtidig var satt opp i Vanatu, Australia, Mali, Russland, Peru, Canada og Hawaii, som en gave til stedet og  menneskene som bor der.
Denne er i ett nettverk av 49 engler.

Denne engelen er den 13,og er en gave til folket i Vallersund




Fredsengelen står på en liten fjelltopp Nessavarden,med ansiktet mot nord.Fredengelen er målet for mange turer av små og store.Passe stor utfordring,merket sti i vallersund.Flott bærterreng rundt.
ved engelen er det en kasse med turbok,hvor man kan registrere sin tur og skrive noen ord om vennskap,fred.
Den kikker også ned på Tranøya,årets Farmen øy.
Og farmen 2010 er mitt i mitt barndoms rike.her trådde jeg mine barnesko..
Her på historisk tur til Tranøya under feskleikdagene i 2008

3 kommentarer:

  1. Artig! No ble det ekstra gøy å følge med på Farmen.

    SvarSlett
  2. Hei.Så koselig.Skal da tenke på deg når jeg ser på.Nydelig øy.Ha en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil..♥♥

    SvarSlett
  3. Ja,sitter pal foran tv`n og ser Farmen nå...kjenner og er i slekt med mentor og sønn(båtbyggern).Kjenner også butikkhandleren m.
    Ser kjente landemerker,også artig det å hør min egentlige dialekt:-)
    Må innrømme at jeg snakker endel fintrønder etter å ha bodd i Trondheim i mange år:-))

    SvarSlett