torsdag 28. juni 2012

Kjole med jordbærlue.

Har strikket kjole med lue str. 3 år til litjmor.
Kjolen ble strikket ferdig 29 mai,og luen nå....men ferdig
ble det!
Mønsteret fant jeg i et ukeblad for flere år siden.
Egentlig skulle det broderes en jordbær med maskesting,
men det ble finere med bare jordbærbladte,synes jeg....
(Er slettes ikke glad i maskesting eller brodering...)
Har heklet på en ekstra kant nede på kjolen,da kanten brettet seg opp,
selv om jeg brukte en pinne mindre på rillene.

Det skulle strikkes lus i bolingen på kjolen og luen.
Valgte bort lusene på kjolen,og strikket hull  på luen.

Brukte Bambino bomull i farge 1,og Pt Panduro som farge 2.
Pinne 2 1/2

Fikk brukt 5 nøster av garnlagret mitt. Kjøpte kun kontrastfargen.

Og kjolen og luen ble nydelig på min lille frøken som nå er blitt 22 mnd.



1 kommentar:

  1. Kjempefin kjole. Den har jeg strikket til min lille niese også.

    SvarSlett