onsdag 17. august 2011

Ferietur til Frøya og Titran.

I ferien så besøkte vi mitt barndoms paradis Titran,som ligger på sør på øya.



På en holme utenfor Titran-Rabben ble min mor født.

Da jeg vokste opp hadde min morfar flyttet til Titran,der bodde også tanta,onkel og søskenbarn.

Selv om andre kanskje mener noe annet så husker jeg bare solskinn da jeg var der.

Måker og fiske,sol og iskrem.

Det var stas å reise til Frøya,og det er det i dag også.Selv om de få slektningene jeg har på Frøya,har flyttet fra Titran til

det "urbane" Sistranda og andre steder på fastlandet.

Titran er et gammelt fiskevær med mye historie,om fiske,og fra krigen.
Men jeg var så heldig at også min farmor kom fra Frøya,hun kom fra Rabben vd Sistanda,og det hendte vi var besøk der også.

Vi var heldig med været da vi var der i sommer,besøkte tante og bodde hos venner som har hytte på Avløs.

Og da var det naturlig å se se rundt på Fillingsnes hvor min mormors famile bodde.

Badet,fisket,turer,og sov. For sjølufta er verdens beste sovemedisin..

Vi koste oss med fersk sjølfiska fisk,krabbe fra Hitra,god drikke fra Italia(medbrakt) og andre godsaker..

Vi skal snart dra hit igjen.Drømmen er en sjøbod eller hytte
Og vil dere se flotte bilder fra Titran,se her: https://www.facebook.com/search.php?q=erik%20kristen%20berle%20andersen&type=all&init=srp#!/pages/Titran-Tr%C3%B8ndelagskystens-perle/119477008074778

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar