torsdag 11. november 2010

Terje Tysland i kirkerommet..

Har nettopp kommet hjem fra en fantastisk musikkopplevelse.
Terje Tysland m.musikere har holdt sin konsert : "Til moder jord" i Orkdal kirke.
Jeg tvilte ikke på at dette ble bra,men var spent på utførelse og låtvalg.
Kom inn i den varme,fantastiske flotte kirken fra minusgrader,gnistrende snø og mørke.
En stemningsfull lyssetting,og behagelig ro.
Han har pukket ut mange av sine dype tekster om lengsel,savn,kjærlighet,overfladiskhet m-m
Låter som; Heile livet,Æ så jo en annen vei,Rosa,Bygda mi m.m
Her får man se en annen side av trønderrockeren,mere reflektert og bevisst.
Hans stemme og tekster kom så godt ffem i det stemningsfulle kirkerommet.
Han hadde ingen problemer med å bytte ut festlokalet med kirken..

5 kommentarer:

  1. Hei.Så koselig at du fikk en fin konsert.Terje er flink synes jeg.Tenker på Oppdal når han synger bygda mi når vi drar oppåver,oppåver Gråora.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  2. JA,han sang Bøgda mi.den er nydelig:-))

    SvarSlett
  3. kult. så han i sommer her i Baillsund

    SvarSlett
  4. Hei :-)
    må bare legge inn en liten kommentar til deg. Dumpet inn til deg via en vei som jeg ikke lenger husker (ett klikk her og ett klikk der...) Det innlegget jeg dumpet inn på var det du har skrevet om interiørblogger og deres (våres) perfekte hjem! Syns det var utrolig bra og morsomt! Akkurat sånn er det jo, det styles og ryddes unna, både yttertøy, mann og barn blir stuet unna hjørnet eller rommet som skal fotograferes :-D huff... det er jo ikke bra! Jeg håper og tror at jeg ikke er så hardt angrepet som veldig mange er! Jeg skrev et litt lignende skråblikk på oppussingstrenden som og er i vinden for tiden.. vet ikke om alle forstod min delvis kritiske og ironiske undertone, hehe... ;-)

    SvarSlett