tirsdag 1. mars 2016

Kofte i alpakka

Begynte å strikke en kofte i november. Skulle bli julegave. men ett eller annet sted underveis så gikk lufta ut av ballongen..
Selv om den ble ferdig ,med bånd over sårkanten, knapper og det som skal gjøres, så ble den ikke ferdig til jul.
Så fant jeg ut at den ikke var mottakers smak, så jeg la den vekk. Litt for liten til meg, dessverre.
Men sannelig så har hun som fikk den, som jeg trodde ikke hadde sansen for den bodd i koften siden
hun fikk den.
Strikket etter en Sandnes oppskrift i Sandnes alpakka str L.
Har forandret på farger, mønster, knappestolper så jeg tenker det ble min, og ikke Sandnes sin design ;-)
Fornøyd!

8 kommentarer:

  1. Kjempefin ble den! Kofter er jo så moderne så det er lett å skjønne at denne er i bruk.

    God natt fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Flotte farger du har brukt. Ha en fin uke, hilsen Beth

    SvarSlett
  3. Den ble kjempefin og friske farger. Gøy å strikke med rundfelling. Når det gjelder alpakkagarn, så synes jeg ikke jeg får mønsteret like godt frem, som på andre garntyper, men det ser ikke ut som noe problem på din jakke..

    SvarSlett
  4. Den ble kjempefin og friske farger. Gøy å strikke med rundfelling. Når det gjelder alpakkagarn, så synes jeg ikke jeg får mønsteret like godt frem, som på andre garntyper, men det ser ikke ut som noe problem på din jakke..

    SvarSlett
  5. Nydelig kofte i flotte farger, ikke rart mottaker ble fornøyd.

    SvarSlett
  6. Vakker jakken har du strikket. Fine farger, fremfor alt med deilig
    blått mønsteret. Jeg liker :-)) Jeg hadde strikkt kjol og fikk ikke ferdig til jul, fordi jeg hadde bruket strikkepinne, så det ble liggende som begynte kjole og var ikke ferdig jul. Men jeg har strikket ferdig i mars :-)) og det er så fint. Ønsker deg masse glede med strikking.
    God påske. Håper sol og varme kommer. Jeg har pynte med barnebarn i hagen og stuen påskeegg... og heklet påskepunt.
    Varme hilsen fra Viola

    SvarSlett
  7. Skjønner godt at du er fornøyd, helt nydelige farger. Og så er det noe med det som er håndlaget, det ligger både arbeid og omtanke i slikt.
    God påske!

    SvarSlett
  8. Takk dere søte :-) Jakken er stadig i bruk, hun som har fått den elsker den. Så det er bra ,og det liker mor :-)

    SvarSlett