søndag 7. juni 2015

Bunadstrømper

Har strikket bunadstrømper til herremannen som har Rennebu/Meldalsbunad.
Dette tror jeg er det kjedeligste strikketøyet jeg noensinne har strikket.
Likte ikke tåfellingen,men slik ble den etter oppskriften.Eneste jeg har gjort annerledes enn oppskriften,er at strømpene er strikket 13 cm lengre,slik at de skulle kunne trekkes godt over knærne for å unngå sig.
Men ferdige ble de til slutt. Strikketøyet, som jeg lenge har hatt som UFO i kurven min ble med til
Gran Canaria i vinter.
Strikket som en gal da stormen Ole herjet,og vi fikk 4 timer ekstra reise/flytid hjem.
Lykkelig var jeg da de ble ferdige,og lykkelig ble han som fikk nye strømper.


Strikket igarn fra  Rauma gammeltrådserien. Stikker og klør-garantert!!

2 kommentarer:

  1. Uff ja, det er ikke alt som er like spennende å strikke, men så utrolig godt å komme i mål. Gratulerer!
    Takk for hyggelig hilsen!

    God mandag fra Ingunn

    SvarSlett