fredag 26. april 2013

Alderstynget eller bare et surrehode?


51 hele år er jeg blitt .Og nå har jeg klart det jeg har fryktet ,siden vi bankkundene måtte begynne å gjøre jobben selv.

Jeg har overført penger til feil konto...

Jeg hadde min månedlige avtale med frøken nettbank.
Dessverre så har internettforbindelsen blitt dårligere her,selv om hastigheten er økt. Bedre eller verre,herr Telenor?
Borte nå igjen.
Sånn på overtid kl. 00.24 tar jeg nettbrettet,og bruker mobilt bredbånd.
Har jo lært viktigheten av at regninger blir betalt. Flittige Lise i arbeid!
Når jeg sitter med nettbrettet som er overfølsomt for mine fingre,så kommer det beskjed om at batteritid nå er oppbrukt.
Jeg trykte behendig bort denne,og legger inn de siste regninger for forfall,samme dag selvfølgelig.

Og når jeg kontrollerer så har et grusfirma som har levert grus til hytta,som har fått et sabla beløp som skulle til kredittkontoen min.
Noe skjedde da jeg trykket bort beskjeden.
Har det bare vært Sos barnebyer så skulle jeg gladelig ha gitt årets beløp..
Neida,en grus og pukkleverandør av alle ting.
Ettersom jeg har lagt samme dag som forfallsdato,så kunne jeg ikke stoppe dette. Beløpet var allerede på vei til en annen konto.

Skal aldri legge regninger til forfall samme dag mere,det vet jeg nå!

Regner fort ut at det blir omtrent 12 kubikk grus fritt levert m.moms... Eget fjell utenfor hyttedøra?eller gratis sponsing av grus til parkeringsplass til hytteforeningen?

Får et tlf.nummer av husets gemal og jeg ringer.
Gjør meg passelig dum og forvirret.sannelig er det en hyggelig mann som skjønner fortvilelsen.
Jeg får en avhandling om bankenes latskap,og vips 2 dager etter er pengene på min konto igjen.
Hurra,for at jeg slipper å bli et grusfjelleier :-)

Ps. Hva skjedde når undertegnede skulle sjekke nettbanken på nytt?
Hvor er kodenøkkelen?
Meget flau må den alderstyngede damen ringe sin noe yngre gemal,
som selvfølgelig viste hvor den var blitt lagt.....

Konklusjon er at alderen må ta ansvar for dette rotet,ikke jeg..
Og viktigheten av at alt har fast plass...Kremt,kremt

Ha en flott helg.

3 kommentarer:

  1. Noen ganga synes æ faktisk at alt var mye bedre før..
    Iallefall vet æ kor ting ble av..
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi...da har du virkelig kommet langt, For alle eldre sier at alt var bedre før...kniis

      Slett
  2. Så bra at at andre også roter i vei for det gjør nemlig jeg også. Helt enig med deg, det er nå man må ha faste plasser til ting og tang så skal vi vel klare å holde tritt litt lenger, hehehe.... ;))

    SvarSlett