onsdag 13. juli 2011

Bestemor eller oldemor?

Tror dette er ordentlige mormorslapper jeg...
Dette er "reserve"håndarbeidet på hytta.Hvis jeg glemmer å ta med,eller har lysst på forandring
så hekler jeg.
Litt store ruter hekles i Ullteppegarn.Har en pose i boden med dette garnet i ulike farger.
Usikker på hvor mangefarger jeg skal bruke,men mye grått blir det.Men det blir nok en tur til
Sparkjøp for å kjøpe mere. Det er en butikk jeg ikke liker så godt,men må man så må man...
Kanskje blir det teppe til hytta,kanskje babyteppe,kanskje til barnebarn.....


Også sitter jeg her å legger opp skikkelige "kone"bukser,som skal sitte godt over en stødig bleierompe i str.42/44..
Vi har shoppet nye bukser så nå blir det sydd for hånd,og sannelig er symaskina frem på en luftetur også.
Mor er blitt så dement at Hjemmetjensten ikke vil ta ansvar for henne lenge:Så nå ligger hun bortest i en krok,i en korridor på et sykehjem.
Tror vel det har vært bedre med styrking av tjenester hjemme til hun får en varig sykehjemsplass.
Det er bare en fordel med dette er at det blir fortgang i saksbehandlingen
For korridorpasienter på sykehjem er ingen tjent med men faktisk så trives hun i kroken sin...


2 kommentarer:

  1. Så trist at det ikke finnes rom til våre gamle når behovet er der... Det skal faktisk ikke være slik at de ender opp i en korridor i påvente av noe mer egnet. Men din mor må da være et menneske stemt i dur som klarer å trives under slike forhold. Håper det ordner seg raskt!

    SvarSlett
  2. Så fine lapper du hekler. Nå ble jeg faktisk fristet. Mulig jeg skulle hatt et slikt hyttearbeid på hytten jeg også... Eh, har visst allerede et teppe som er påbegynt der, men det er strikkearbeid. Greit å kunne bytte litt på. Så leit med din mor og kroken hun er tildelt. Får håpe hun snart får et bedre tilbud.

    SvarSlett