tirsdag 21. juni 2011

Danser musa på bordet når katten er borte?

Neida,musa sitter å strikker luer i bomull. Nyter det å ha hjemmet for seg selv,nyter å ha ingen å snakke med akkurat nå. Og jeg gjør ingenting,utenom det jeg har lyst til,også må jeg på jobb selvfølgelig.
I dag blir det ettermiddag/kveds jobbing( heldigvis snart ferdig med det etter denne uka).
Solen og varmn har forlatt oss for en stund,så nå kan man sitte inne å se på Hurtigruten minutt for minutt.
Min kjære mann og hans to brødre er på guttetur til Alta.kanskje ser vi dem på Nordkapp nå når Nrk er der med sitt team.
Fantastisk natur vi har her i Norge,og ønsket er en rundtur med hurtigruta.

Begynte med å strikke en lue til mitt lille,skjønne barnebarn.
Så med etter 3-4 cm at den lua ble for sto!
.Strikket den ferdig,for det blir en fin lue til Sofie,tenkte jeg..
Tror lua er for stor til Sofie også! Da håper jeg den passer til Julie-Sofies storesøster..
Strikket så en ny,den ble også for stor til Andrea-lua er prøvd.Det blie en ypperlig lue til Sofie.
Har brodert på noe som ligner et Hello Kitty ansikt.
Luene er strikket i Viking Bjørk,bomullsgarn beregnet på sommer7høstvær.
Luene er strikket etter samme mønster som denne:
http://knutine.blogspot.com/2011/06/rosenborglue.html

Den største lua er ca. 3 eller 4 år. Og det er lagt opp 120 masker,og strikket ca.21 cm.
Lue nr.2 er ca 2 år og det er lagt opp 108 masker og strikket ca 18 cm.Den har også fått knyttesnorer,
noe som kan være godt for de minste for å holde lua p plass.
På denne lua er det masket sammen på toppen,mens på den største er det sydd sammen.

Nå er det tomt for lilla,så nå strikker jeg en rosa lue i samme str. som Rosenborglua,som passer helt ypperlig i str. 10 mnd-1 år.

Ps.Hvis noen har lyst til å strikke maken,ser jeg gjerne at dere linker til meg.

2 kommentarer:

  1. Det var kjempekoselige luer. Ser ikke så vanskelig ut heller.Kanskje det er noe for meg å prøve på.Ønsker deg en fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så søte disse var, da. Artig med hjemmestrikk. Etter mange år i barnehage lærte jeg som ansatt å sette pris på særpregede klær... fine for barna, og lettere for voksne å holde orden på.
    God helg!

    SvarSlett