mandag 16. mai 2011

Blomsterknopper her og der..

 Min hoya står viklet rundt en bøyle, står nå i vinduet med sine rosa vakre blomster.En plante jeg har hatt i 3-4 år.Blomstrer nå for 2 gang.
 Her er en 2 år gammel orkide.Blomstrer snart for 3 gang.
 Hehe ,her kommer det også blomster.En orkide jeg fikk i gave i fjor høst.Den har så store blader som henger på den ene siden,så den har kommet til enden av sin karriere.Skal få blomstre sine vakre lilla blomster først..
 Dette er en kurv med St.Paulia som min samboer fikk i gave i fjor høst.Den skulle jeg kaste for 2 uker siden,for å bruke kurven ute,da jeg så at sannelig var det blomsterknopper på begge plantene.
Her er en orkide med stjerneformete blomster som samboeren min fikk av sin yngste datter i fjor.
Blomstrer nå for 2 gang i kjøkkenvinduet.
Vet ikke hva jeg har gjort! For nå er det jeg knopper på planter her og der,og det på planter som jeg egentlig har hatt lyst til å kaste...

De får litt vann,og kanskje gjødning en gang i blandt.Jeg trodde at varmepumpen tok knekken på det meste,for det virket som de ble litt slappere da vi monterte den i november.
Men det har også gått bra:-))

Men når disse er ferdigblomstret så går de i komposten,for jeg har så lyst på noe nytt...

Dette er en påskekaktus fra i fjor,som blomstret først før påske,og plutselig så spratt det ut mange nye knopper nå når sola varmer i vinduskarmen.

3 kommentarer:

  1. Hei.Mange nydelige blomster.Vakker.Var nå å satte blomster i blomsterkassene mine til i morgen.Synes det er så fint med flagg i kassene på 17 Mai med nydelige blomster til.Ønsker deg og dine en riktig fin 17 Mai.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  2. Jeg tok sjansen og plantet noen stemor til 17. mai. Det er første gangen jeg planter før i juni.
    Jeg har for øvrig kommentert på forrige innlegg. Det må du se!
    Håper dere har hatt en like strålende syttende mai som vi har hatt!

    SvarSlett
  3. Tusen takk! Det blir blomster iallefall :-))
    Blomster til 17 mai det må vi ha.
    Her er det ganske mye regn og vind,så de nyinnkjøpte uteplantene har fått en tøff begynnelse,så de flytter vi inn på natta.

    17 mai har vært en flott dag :-))

    SvarSlett