mandag 17. desember 2012

Det største ønske...

Gisp.....Jeg har mistet lesten(sokk) min,leste jeg på en Facebook status.
Nå bytter jeg å bruke sokken på de to bena jeg har,sto det så skrevet på andre linje.
Og jeg fryser!!
Så kom ønsket  i parantes: Ønsker meg varme hjemmestrikka lester i julegave,please anyone..
Min kjære nevø ønsker seg lester eller tova tøfler for andre år på rad.
( I fjor jukset jeg.Han fikk Ulvang...)
Hater å strikke lester i størrelse hest...
Små sokker er ok.
Når gutten på 19,år etter år ønsker seg strikkalester i julegave, smelter et tantehjerte.
Her er de,og sannelig fikk jeg brukt litt restegarn.
Strikker nå på et par grå,slik at han har å bytte på:-)



Brukte Viking sportsragg.Fargene er lys gra/ koksgrå/ melert mørk lilla .
La opp 56 masker,2 rett,2 vrang. 20 cm.
Strikket også 2 rett og to vrang over de to pinnene da jeg begynte på hælen.
Gikk over til å strikke rettmasker når fellingen startet.
Litt annerledes vri.

Håper disse sokkene vil varme litt på en kald hybel.

2 kommentarer:

  1. Snill tante strikker ;o) Klart det!

    SvarSlett
  2. Ja,ikke sant.Og nå har jeg strikka tova tøfler til han også:-)

    SvarSlett