mandag 4. januar 2016

Aktivitetsåret 2015

Tror sannelig jeg har hatt et aktivt år.
Har brukt treningssenteret, og ikke minst naturen mye.
Men alt kan bli bedre, alt kan det gjøres mer av.


Har en almanakk liggende på kjøkkenet som jeg noterer
det jeg selv mener er utenom vanlig bevegelse.
Et nyttig påfunn, som rufser litt opp i meg, når det begynner å bli "blanke" dager,
og artig å gå tilbake for å se.
233 dager er det registrert en eller flere aktiviteter og treninger.
Og en del blanke dager, hvor jeg i en periode har glemt å skrive ned.
Tror sannelig jeg skal være stolt av!
Og her i boken er det at det blir skrevet noe ekstra som er viktig.
Enkelte dager er det topptur, andre er det en gåtur i nærområdet.
Det som er viktig for meg er at jeg får minst 2 økter med skikkelig trening som treningssenter, topptur eller skikkelig sykkeltur.


Her er vi på tur 4 juledag opp til Rønningen gård.Populært utfartsted i Trondheim. Driftes av Trondheim turforening. her får man slappet av,kjøpt seg drikke og mat.Og nyte den flotte utsikten.
Her går det masse skiløyper til og fra,samt at det er brøytet vei frem. 3 km fra bom og opp til gården hvis man går vei. Fin liten spasertur .


Bruker som en motivasjonsfaktor skrittelleren på tlf, og der blir det også registrert høyder, eller trapper- artig!
Og ofte så er Endomondoappen  slått på slik at jeg får både kart, lengde m.m registrert.
Men denne app`n bruker mye strøm, så det er ikke alltid den blir brukt.

Håper på et skikkelig aktivt år i år.
Målet er å fortsatt ha vektnedgang.
Aktivitet  og kostendring har så langt  vært positivt

.HELSEGEVINSTEN ER STOR PÅ Å HOLDE SEG I AKTIVITET,OG TRENE LITT INNIMELLOM. Så kom igjen, folkens..

Og ettersom vi fredag, lørdag, søndag har dratt fra ene bursdagsfeiringen til den andre, fra lunsj her til middag der så starter jeg nå med å dra til 3T. Det er 12 - ute, så da passer det med en økt inne.
Tenker det ble oppvarming, og styrke på programmet i dag!




4 kommentarer:

  1. Kan skrive under på hvert ord! Å holde seg i form er prioritet nummer 1. Jeg liker best å være ute i naturen, og på denne tida på året er det best med ski.
    I dag tok jeg en tur på beina straks det ble lyst. Helt herlig.

    Godt nytt år fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hverdagsaktiviteter og bevegelsesglede må være stikkordene :-)
      Har dessverre nesten ikke hatt snø her i vinter,hadde litt i november og noen få dager i romjula.Også fikk vi noen fjon i går som vi verner om..så vi må gå på føtter hvis vi skal ut med og uten piggsko!

      Slett
  2. Jeg var flink, lenge, så var jeg LAT en periode, og nå skal jeg ut igjen. Det er viktig for helse og humør. Godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror at det er helt vanlig å ha late perioder, det er vel en av gunnene til at man skjønner at man er fullstendig normal ;-)

      Slett