lørdag 13. desember 2014

Strikk til adventskalenderene

Har strikket nisseluer,og nissevotter.
Sannelig så fikk dukken nisseklær også.
Brukte oppskriften som jeg fant her som
utgangspunkt,med små endringer:
 http://tovrange.blogspot.no/.../lue-til-en-liten-nisse..

Brukte Mor Aase superwash i disse luene.
Den røde er strikket ca str 4 år
Den blå er ca str 2 år















Alle nisser ,uansett alder må også ha votter
De røde er strikket til 4 åringen av Finull garn.
De blå til toåringen er strikket i Mor Aase ren ull.
Disse parene er strikket uten oppskrift.
Paret som er blå og brun er strikket av Østlandsgarn,
her er oppskriften på barnehagevotten brukt.
















Nisseklærne til dukka er også strikket uten oppskrift.
Har hatt en babyborn dukke ved siden av meg,og brukt målebåndet.
Her er det bare brukt rester av ymse slag.
3 forskjellige garntyper i genser,rød nisselue i ullteppegarn,Viking sportsragg i buksen.
Jul i Blåfjellgarn i blå lue.
Noen rester,og garn fra kisten er brukt opp.
Og det er bra,for stadig blir det kjøpt inn nytt- ikke ukjent fenomen,vil jeg tro....
















Ha en flott førjuls helg.










3 kommentarer:

  1. Herlige blånisseluer og rødnisseluer har du strikkt - selvfølgelig dene bruker vottene dertil :-))
    Jeg gleder meg veldig - jeg kan se på nrk tv Jul må Måndetoppen... så fantastisk--- Jeg ser første ganger og jeg gleder meg hver dag :-))) Ha en fin adventshelg. Hilsene sender deg Viola

    SvarSlett
  2. Jeg har også strikka nisseluer etter samme oppskrift og ble veldig fornøyd.Kjekt med tilbehør og klær til nissen!

    God lørdagskveld fra Ingunn som ser håndball og strikker luer

    SvarSlett
  3. Takk,dere to :-)
    Luene passet perfekt,vottene også. Klart at det skal "nisses" nå før jul :-)

    SvarSlett