fredag 23. august 2013

Sensommer..

Noen har sagt lenge at høsten er her.
Men selv sier jeg sensommer,det er et ord med mye varme i seg.

















Nå er ferien vel over,vi er i gang med å pusse opp spisestuen og legge nytt gulv over det hele.
Og når man pusser opp et rom,så ser man at det trengs i andre rom også..
Vi hadde stort sett bra vær i ferien,iallefall etter hva vi trøndere er vant til.
Før vår ferien så regnet det utrøstelig,men det ble bedring.
Mye av ferien ble benyttet i Trønderlag.

På Fosen ved kysten,og på hytta på fjellet .
Her ble det klippet gress,vedarbeid,hogging av trær,beising og steinlegging.
Turer i fjellet ble det ,både med fiskestang og multespann.
Mye kos,kaffe og pølser på bål.
Nå er solen  kommet,og de nærmeste dagene skal nytes,med hagearbeid,plenklipping og rydding i rolige former.
Samtidig er jeg assistent for min kjære,som snekrer.Innimellom så legger jeg takpanel,skrur og banker.
Og flink til å hente,holde og kjøpe...Noen må gjøre det også ;-)
Jeg strikker og strikker.Bare jeg får tatt bilder.Mye forsvinner ut av huset før jeg husker fotograferingen.Men noe blir husket,og kommer vel på blogg ettervert.
Helt plutselig ble et kne i dårlig forfatning,samt en hæl..
Føler meg som om alderen har steget betraktelig.
Så jeg er endel i ro,og det hjelper litt på.


                                                                             

Strikkepinnene går,og jeg prøver å få strikket opp
endel garn som ligger på vent.
Men jeg kjenner at det kribler i å kjøpe nytt.
Tvang?
Prinsessa til mor er blitt 3 år,og ønsket seg hatt til dukken.
Hatt,kjole og sko er strikket.
New born dukke er kjøpt i presang,og på søndag er det selskap.
Og det gleder vi oss til.
Nå er det tid for å komme seg under dyna,kjenner
behovet er der,nå når klokken har passert midnatt..

Ha en flott helg:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar