onsdag 2. november 2011

Ny dag med nye muligheter,trodde jeg...

En flott dag her Orkdal i dag.Varm og solrik novemberdag.Har akkurat vært ute med mat til småfuglene.
Hengte i går opp meiseboller,og fylte på frø.Maten på fuglebrettet stikker sjura av med før spurvene får en smule.
Fikk min kjære til å sette på en ekstra list på fuglebrettet for å gjøre maten litt mere utilgjengelig for den stroe fuglen,men hvem lurte hvem...

Forkjølelsen er på hell,med fridag i dag så fikk jeg en ekstra dag å komme meg på.
Men mens jeg satt å leste Adresseavisen og Sør Trønderlag.
Vanligvis så blir hoveddelen på "Adressa" lest på morgenen,og resten og "Søra" etter middag.
Men er man syk eller har fri,så er det bare å nyte avisene med sudoku og det hele..
Og mens jeg sitter på kjøkkenet og nyter freden,så kjenner jeg at  magen gjør opprør!!
Nå  tvinner den seg litt for mange ganger,og ettervert tenker man at avisene kan leses på do!!
Pannekaker til  middag i går,og moussekake til kaffen.
Min snille venninne kom med kake...
Det ble mye melk!
Gleder meg til jobb i morgen,håper alt er ved det normale da!
Har jeg kreket meg til sofakroken igjen,og noen masker blir.
Holder nå på med mønsteret på mariusgenseren.Så det går fremover,innimellom strikkes det noen barnesokker.Da slipper jeg å tenke..
Det er den fjerde mariusgenseren på et år,og 3 i samme farge. Og sannelig så tror jeg at det må strikkes en liten grå Marius også..
Strikket først en som var for liten til min kjære,den ble gjemt i et skap.
Så strikket jeg en hvit med rundfelling til meg selv,før jeg begynte på en ny større grå til kaill`n.
Strikket halslinning i to farger på denne genseren. genseren er stadig i bruk,det var en glad herremann som fikk seg ny genser.
Og nå strikker jeg en til. Så nå er planen at min datter,svigersønn og datterdatter skal få likedanne gensere i julegave.
Og får frøkna genser så må det også strikkes ullbukse.Har noe å henge fingrene i til jul :-)

Ønsker alle en fin dag.

2 kommentarer:

  1. Flott genser og fine gråfarver på den:-) Mange prøver annen farve en den typiske blå farven til marius genseren. Det er fint syns jeg.

    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  2. Nydelig! Hvilket garner det, og hva heter fargene du har brukt?

    SvarSlett