mandag 29. august 2011

Mere småstrikk..

Luer kommer det flere luer.Skulle strikke lue i gave til min svigerinnes oldebarn.
sannelig ble den ene i "dukke"størrelse,en måtte jeg rekke opp.
Men til slutt ble det en lue som passer til våren...hehe
Sånn er det når man strikker av restegarn på hytten.vanskelig å strikke noe som passer uten oppskrift
når man ikke har sett barnet også.I dette tilfellet så er den ille gutten født prematur.men han har vokst seg kjempestor.

Tror han får "kraftig" kost..hehe
Den eplegrønne luen er allerede sendt til den lille gutten som skal få den.
Den blå og lilla stripete skal få matcende klær,og da blir dukka så fin.
Og den rosa/lilla stripete luen er lagt i kassen.Den blir sikkert lue til Andrea når den en gang passer..
Eller noen andre kan få den...
Alle disse er strikket i restegarn av bomull.Viking Bjørk bomull og Mor Ase bomull.
Foretrekker helt klart Viking Bjørk bomull. Mor Åse`s bomulls garn er så hardt.
Litt travel for tiden jeg,slik at blogging er ikke prioritert for tiden...
Men man får bare håpe at jeg kommer sterkere tilbake siden....

Ha en flott dag..

2 kommentarer:

  1. Søte luer.Det er fint å få brukt opp rester. Jeg sliter litt med det....

    Ønsker deg en fin dag videre
    Klem fra meg:-)

    SvarSlett
  2. Småstrikk av restegarn er morsomt...
    Spesielt hvis jeg i tillegg ikke trenger noe mønster. Da kan jeg bare strikke;-)

    SvarSlett