mandag 20. desember 2010

God jul til alle sammen...

Har nå en stille stund før jeg kryper til sengs.
Nå er det bare pynting og litt handling som gjenstår,før vi reiser
til fosen for å feire julehelg.
Har sånn på tampen strikket og tovet et nissepar til min datter og
svigersønn.
Strikket nesten et makent par i fjor også.
Er så deilig å gå på bua,og se at det nesten ikke er garn igjen.-)

Nissene er strikket i Østlandsgarn som er for stivt til toving av nisser.
Vanskelig å syog montere,
men jenta og gutten ble søte lell..

I morgen skal jeg levere gaver jeg har kjøpt til Bymisjonen i Trondheim.Der er det alternativ julefest for
alle som er ensomme,fattig eller som vil feire dagen på en alternativ måte i Vår Frue kirke.
http://no.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5r_Frue_kirke_(Trondheim)
Her er det mange frivillige som stiller opp for å lage en herlig fest.
Min rolle er å gi noen gaver,og en sum penger i bøssa.
Samtidig så er det også tradisjon å legge gaver under juletreet på torvet hvor Frelsesarmeen samler inn,
og gi litt i bøssa der også.
Juleheftet til Sorgenfri er også kjøpt og ligger klart sammen med juleheftene for hyggelig lesing i julen.
Sorgenfri er Trondheims svar på  =Oslo   http://fagpressen.no/id/3653?magazine=0399









Og med bildene av disse nissene ønsker jeg god jul,og fred på jord....og mange gode dager i det nye året:-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar