onsdag 24. november 2010

Dåpskjolen er ferdig..

Har i det siste sydd en dåpskjole m.lue til mitt lille barnebarn.
Må si det sitter langt inne å ta frem symaskina.
Det er så lenge siden jeg har sydd noe mere enn å legge opp bukser og sy gardiner.
Dåpskjolen ble litt stor,men det får våge seg,kan være at det blir større barn som skal bruke den enn den lille snuppa vår.
Sydd av hvit silke.Litt stivt stoff å sy av for en urutinert syer som meg,
Brukte et Burdamønster som er 25 år gammelt.Har faktisk sydd en dåpskjole tidligere,og en barnekjole av samme mønster.Nå er mønsteret gitt bort til en sydame.Værsågod:-))
Min datter ville ha skarprosa sløyfer,jeg har villet hatt hvite,men det ble som hun ville.Sløyfene står i stil med
borddekorasjon og blomster i dåpen.
Sløyfene er tråklet fast,bare å fjerne før rens.

Så nå er det snart klart for barnedåp:-))

2 kommentarer:

  1. HEI.
    Takk for hyggelig kommentar på bloggen. Fremgangsmåten på de doble sjokoladekakene er enkel. Mal nøttene og bland med melisen. Pisk hvitene stive og ha det tørre oppi. Sett med barneskje på platen. Kakene flyter litt utover, men jeg pleier å ha ca. 25 kaker på hver plate. Til fyllet koker du opp mel og melk. Avkjøler litt og har i eggeplommen. Så har jeg alt over i foodprosessoren og har i smør og kakao og pisker det godt sammen. Jeg setter fyllet kaldt ei stund, men ikke for lenge, for da blir det hardt.
    Lykke til! Hilsen Gudrun

    SvarSlett
  2. Hei.Den var virkelig kjempe nydelig.Du er kjempe flnk.Lykke til med barndåpen når den blir.Ønsker deg en riktig fin helg videre.Klem fra Bodil

    SvarSlett