søndag 28. februar 2010

Trønderlag i flott vær denne vinterferien..

Etter å våkne på hytta til en flott lørdag så måtte spise en god frokost ,før vi la ut på
lørdagens skitur.Vi gikk over veien og gikk i retning mot Omnsfjellet .

Her er det utsikt i retning Vassfjellet som vi ser helt i det fjerne.
Her tok vi av mot høyre opp mot Gråfjellet.
Et stykke opp i lia fant vi oss en fin plass med nydelig utsikt,hvor vi rastet.

Selvfølgelig så spiser vi appelsiner.Sol,snø,ski og appelsiner hører sammen.
Nå er jo appelsinene helt nydelige.Og c-vitaminene er spesialet viktige i disse virustider..

Her begynner vi på turen hjem.jeg må si at nedoverbakker det liker jeg ikke.
Har ikke fått gullmedaljen min enda,men skulle hatt en i å falle......................
Akkurat det henger vel sammen med at jeg er livredd for farten.Har derfor satset på smørefrie ski
som bremser farten noe.Faktisk så klarte jeg å falle bare en gang på denne turen og det var mens jeg sto i ro-lurer enda på hvordan jeg klarer å gjøre sånt!

De verste bakkene er unnagjort ,nå går vi i retning Søvasslia,med Ruten majestetisk i bakgrunnen.
Vi gikk også en fantastisk tur i dag i samme terrenget sammen med svoger og svigerinne,men uten fotoapparat.Min kjære spurte før vi gikk ut fra hytta om jeg hadde det med,og det bekreftet jeg..
Går jo aldri turer på fjellet uten min følgesvenn i sekken,men i dag har jeg tatt med lommeboken istedet..
Ja,ja det er et håp for alle...hehe
Tror iallefall ikke at noen skal klage på været i Trønderlag de siste dagene denne uka,tidligere var det meget kaldt,men flott da også.
Gleder meg allerede til neste gang vi skal på hytta.

1 kommentar:

  1. Hei.Kjempe nydelige bilder..Har spist en del appelsin oppå dær jeg også.Ruten var ett kjent navn..Vi brukt å parkere på parkeringsplassen og byttet på å gå på venstre og høyre side..Brukt å stå parkert biler langs hele veien.Mye folk den gangen...mimre, mimre.Har slekt nede i dalen mot Vinjeøra..Fløyglia..litt usikker på navnet..Ha en kjempe fin Mandag.Klem fra Bodil...♥♥

    SvarSlett