mandag 23. juni 2014

Sola har snudd,og vinteren er kald..

Noen tror sikkert jeg er sprø,men nå planlegges vinterens klær, og julegaver.
Ikke alle får mykt og hjemmelaget i presang,men prøver å gi til noen.

Gamasjebukse og siddrompagenser fra boken: I all enkelhet, av Marthe Helgetun.
Genseren er strikket i dobbel Alpha.Ble litt for tykk,synes jeg.
Og hvis jeg strikker flere,så blir det med raglanfelling.
Da slipper jeg montering,og fasongen blir bedre.


Denne er vel den letteste bukseoppskriften jeg har strikket.


Buksen er strikket med enkel tråd.
6 år er størrelsen på disse klærne.og blir julegave til en herlig tantegutt på 5 år.

2 kommentarer:

  1. Det er smart med god planleggeing, og det er flotte og gode plagg du har strikka. Ha ein fin sommar :)

    SvarSlett
  2. Takk. Må strikke litt jevnt hele tiden. Men helst med mønster,men godt med forandring :-)

    SvarSlett