onsdag 18. april 2012

Litt om ditt,litt om datt..

Nå har våren kommet,og sannelig er det litt fint vær også.
Nå om dagene så plages jeg med tannpine, venter på time hos spesialist.
Er lite flink til å spise smertestillende,så derfor plages jeg litt....
Ellers så prøver jeg å jobbe litt i hagen,få den presentabel litt etter litt..
Overalt ser jeg folk som er ute å går,sykler.jobber med hus,bil og hage.
Ja,de er flittige og våryre..
Så koselig å se barn som hopper tau,sykler og hopper på trampoline.
Også er det så deilig å gå med "småsko" og mindre klær!
Til og med bilen har fått nye "sommersko" på!
Gleder meg sånn til at det blir grønnere,og hvitveisen kommer.
Det klukkes i bekker,og lauves i li.
Ser og hører stadig vekk nye fugler som er kommet tilbake.

Jeg sier som Bjørnson: Jeg velger meg april.

Kanskje har jeg med meg dette fra barndommen,ettersom jeg er født i april for 50 år siden..
Joda ,jeg fylte 50 stille og rolig langfredag...

Strikking har det vært mindre med,da min tommel fortsatt er vond.
Men er igang med en genser,til en gutt som snart blir 3 år.
Har strikket på et par votter,men mangler garn til tomlene.....Sånn kan det gå,
når man strikker restegarn.
Må kjøpe et nøste finullgarn til,da får  jeg nesten like mye som før jeg strikket vottene..

Men her er lua og sokkene til Sofie som ble strikket før påske.

Ha en flott torsdag:-)

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med vel overstått stordag! Ellers: det er deilig med vår. Her nord har vi ikke vår, men snøsmelting! Og nå har det ikke snødd på noen dager, får håpe det er et godt tegn! Lykke til i jakten på tannlegetime, håper det ordner seg raskt!

    SvarSlett
  2. Takk...Og jeg har overlevd i 2 uker nå.Her har våren drevet å lekt sisten med oss.men vi trur at no er den her.
    Iallefall så blomstrer blåveiesen i hagen!
    Venter på spesialisttime i endtotoli,eller noe slik...
    Men de har ikke ringt enda...
    Så det spises piller,men på et akseptabelt nivå enda!

    Ha en flott helg.

    SvarSlett