onsdag 28. desember 2011

Litt småstrikkerier..

Litt strikking i julen har det blitt tid til,innimellom matlaging,spising og kos.
Har fri i romjul,og jeg koser meg.
Alle barna har vært hjemme,svigerbarn og et lite barnebarn som har vært lyspunktet
i jula med alle sine sprell.
Det skulle ha vært et lite barn i alle julehjem,det skaper liv,og man blir glad av livsgleden.
Her var det mye marius under juletreet.
Min datter og svigersønn ble glade for sine grå gensere. Svigersønn er så imponert over at han har fått en gave som det ligger så mange timers arbeide bak.Koselig.
Mine to stedøtre fikk mariusgensere av sin mormor,og barnebarnet fikk sengetøy med mariusmønster ,og mor selv ga bort sin mariusgenser. Strikke en ny?   Venter med det,tror jeg  hihi


Når man har den lille rundt seg,så må garnet pakkes unna.Garnkurven ble stadig besøkt...
Har strikket en ny lilla jakke på bestilling før jul.
Strikket en lilla jakke til en liten jentebaby i fjor vinter, mamman  ville ha en lik jakke i samme farge str.2 år.
Heldigvis så hadde jeg lilla knapper liggende,Viking garn ble kjøpt i ønsket farge,melert lilla
I jula ble noen små sokker strikket av melert garn.


Nå skal det kjøpes nytt garn i blått,min samboers nevø fikk en sønn 1 juledag.
Må finne på noe å strikke,selv om både mamma og mormor strikker..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar