torsdag 1. desember 2011

1 Desember,også var det disse gavene da...

a
Ja,i dag er det den første desember. Her i Orkdal er det mildt,og det blåser.Etter et allergiutbrudd i går,så har jeg sovet godt og lenge i dag. Ekstra med antihistaminer sørget for det. Nå er det tid for trening og bilvask før det blir en god middag til min kjære når han kommer hjem.    Vi er ikke ferdig med utbygging av hytta,så i dag så må det kjøpes noen plater,og to dører.    Må benytte oss av at det er snøfritt ved hytta slik at vi kommer til med bil.    Normalt er det minst en halvmeter med snø.50 meter fra parkering kan da være langt......Vi måker hyttetaket 1 gang før jul,det tror jeg vi slipper i år,heldig oss..
Nå er det tid for julemesser, håndtverksmesser rundt om,og jeg synes folk er så flinke. Skal på auksjon  på lørdag,det er morsomt. Ønsker meg porselen med gammeldagse roser på,
lignende som bestemors kaffeservise,og glassting. 
Nå er det 1 desember,23 dager igjen til jul.og vi er sent ute med å legge skilpadda vår i dvale,Må prøve på det i dag.
Må også prøve å få fordele det som skal gjøres utover de 23 dagene som er igjen til jul,slik at det ikke blir stress.
Litt vasking må til,og i dag er det vinduer på utsiden som skal vaskes.  Før helga fikk jeg vasket soverommet vårt,og en gang.          Og sannelig vasket min flinke samboer rundt badet på søndag, da jeg hadde senvakt .
Kjøkkenet må vel vaskes det også,er usikker da vi skal skifte kjøkken snart   Men det er noe med den gode lukta,og ikke minst hygienen!   Noen har sagt at dette kan gjøres til andre tider på året, men jeg liker tradisjoner og ha dette presset på meg for at det skal bli gjort..    
Det jeg ikke er så glad for,er alle disse julegavene.Det er tanken som er viktig,ja...men når noen som aldri har røkt ,får askebeger gang på gang så er det gaver uten mening.     Da er det bedre at man kjøper noe som kan nytes,føles,opplevelser,drikkes m.m.       Man kjøper ikke nips til noen som har en minimalistisk stil,fordi man vil pynte opp hjemmet deres. Noe å tenke på!  Prøver å gi bort gaver som blir en glede for mottakere.
Men må innrømme,at noen barn i familien strever jeg med.Noen bor langt unna.Så her blir det enkle løsninger,har kjøpt gavekort... Så da kan man kjøpe selv det man ønsker.                                                                               
Min mor som bor på bofelleskap for demente.
Hun er en nøtt.Jeg vet hva hun har,og hva hun bruker,så gavekjøp her er et problem.
Svigermor og barn,svigerbarn er en fryd å handle til,og barnebarnet får seg et fint lite kjøkken i tre.
Noen får myke pakker med småstrikk,som jeg håper blir populært.Det er en trend med hjemmestrikk for
tiden og den må utnyttes godt:-)
Men jul blir det i Vårres hus.For en som egentlig har  arbeidshelg etter turnus julehelga,så var det godt å få vite at jeg har fri.      Men to dager må jobbes inn før jul,men godt å ha fri samtidig som resten av familien.
Selv om det å jobbe i jula,er trivelig så er det trist å forlate hjemmet disse dagene.
Her er blir det ikke så mye bakst enda,prøver å kutte litt inn på godsakene i hverdagen,så vi venter litt med dette......

Ha en flott førjulsdag

1 kommentar:

  1. Høres ut som om du får gjort mye til jul.
    Disse presangene er aldri så lett å få til, men når det slår klaff er det verdt tiden. ;))

    SvarSlett