fredag 1. juli 2011

Trening..

Lenge siden jeg har oppdatert treningsstatus.Siste status var i uke 19...
Men helt uvirksom har jeg ikke vært selv om det har vært endel bortreise,konfirmasjoner osv.
Vår,sommer gjør dørstokken så mye høyere ang.treningstudio.Så det ble 2 uker med"treningsfri" i mai,også sannelig ble det treningsfri i forrige uke også.
Nå når det er så mye annet som skjer,så prøver jeg allikevel på å trene på 3T, 2 ganger i uka.
Samtidig så går jeg masse.Har skrittteller på min jobbtelefon,og 5 dager i uken så viser den stort sett at jeg går mellom 8000 og 13000 hver dag.
Jeg går og tar mye buss til og fra jobb i Trondheim,og går mens jeg er på jobb.prøver å planlegge avtaleboken min slik at jeg slipper å ta taxi i jobbsammenheng.Og det funker ;-))
Ikke en rekvisisjon er brukt på taxi fra meg på 4 mnd,men jeg har brukt  bilen min noen dager,når det har vært private gjøremål etter arb.tid.
Så jeg får brukt noen kalorier,får trim,sparer miljøet og kommunen for masse penger...
Vekta har stått stille den siste mnd.Har blitt litt isspising,kaffebesøk,kosing som m skjerpes inn..
Kjenner på klærne at jeg står noenlunde stille at jeg ikke har gått opp i vekt iallefall.
Nå har jeg ikke veid meg på en stund,fordi jeg har ødelagt vekten min....Tror jeg påstår at det var en
svikt under da den knakk,selvfølgelig så var det ikke dunderklumpen som trampet oppå med all sin vekt..hehe
Så nå må det invisteres i enn ny.
Synes at 14 kg siden oktober er bra resultat,selv om det er mange flere kilo her og der.
Bunaden er mye romsligere.Måtte faktisk flytte inn på hemper på stakken,gamle klær er funnet frem og de passer,.
og formen er mye bedre..
Men sykkelen har fått stått,for her i Trønder lag har det vært mye regn i vår og sommer.
Håper på noen sammenhengende goværsdager snart..
Og denne endringen er små grep i kosten,litt endring i vaner,nøkkelhullsprodukter og økt aktivitet.
Kan skrive under på at det egnetlig ikke er så mye som skal til...

3 kommentarer:

  1. Takk for koseloig kommentar.
    Jeg må bare inrømme at noen trener er jeg ikke, har helt ramlet av lasset. Ble syk sluttet å trene og er ikke begynt igjen og det frister ikke i hele tatt. Jeg synes du er kjempeflink. Ser ut til at du har lagt om mye. klem fra meg. :))

    SvarSlett
  2. Så flink du er! Jeg tror at jeg har "allergi mot treningsstudio" - det er noe familiens unge mann holder på med. Samtidig har også jeg "en kroppslig ryddejobb" på gang - og dermed er det på med skoene og ut å gå! Det hjelper!
    God helg!

    SvarSlett
  3. Jeg må trene for å ikke bli sykemeldt.
    Har dårlige skuldre,litt treningsfri,og smertene er tilbake...
    Får litt mere puls når jeg trener,men sannelig så trengs det endel spaserturer også,
    Det man kaller mengdetrening..
    Alle monner drar,alle gjør det på sin måte..

    SvarSlett