lørdag 5. desember 2015

Tur til Jøldalshytta

Ja,jeg vet at det nå er desember,og at jeg nå skulle lagt ut noen bilder av forberedelser til jul.
Men her regner det,og jeg har så lyst til å drømme meg vekk til bedre vær,sol og mindre klær!!
Og i tillegg så har jeg ingen bilder lastet ned fra kamera,så jeg kikker på de jeg har her.
En vakker høstdag dro vi med barnebarna til Jøldalshytta i Trollheimen.
En av hyttene man kommer til når man går den kjente trekanten.
Dette er et område vi går mye tur i,men går da lengre innover,eller kommer til hytta fra andre startsteder.Vi går gjerne også fra Granasjøen,Nerskogen, Resdalen og neste år tror jeg vi rusler trekanten og overnatter på hyttene.

https://no.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8ldalshytta

http://www.lommekjent.no/ruter/888051

Vi kjørte opp Jøldalen,og parkerte der.
Derfra går det en fin tur seterveien.
Gikk sånn akkurat med vogn,måtte løftes over 3-4 bekksikkel som rant over veien,men det gikk uten problemer.Passe lang dagstur,når vi må kjøre 2 1/2 times tur/retur, og for små barn å gå.
Koselig dag med nye firbente venner i følget.
Fikk samtidig fortalt noen i nabolaget hvor de skulle hente de siste sauene sine den dagen,
Det var vist naboer som ville hjem til gården som ville være med oss på hjemveien.
På hytta koste vi oss i solveggen,spiste niste,kjøpte sveler og kvikklunsj.
Dette var den siste åpne dagen på hytta.
Anbefaler å gå tur i dette området.






2 kommentarer:

  1. Det er fint i Trollheimen, og på Jøldalshytta har jeg vært mange ganger, første gang i 1964 da jeg hadde sommerjobb på Gjevilvasshytta.
    En kan saktens drømme seg bort i desembermørket. For to dager siden fikk vi 15 cm med fin nysnø, og i går regna det meste bort igjen. Så nå er det is og brodder som gjelder.

    Ønsker deg en fin adventssøndag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke vært i de store fjellområdene i Sør - Norge, synd, men sant. Kanskje kommer både tid og råd, for det er jo synd å ikke ha benyttet seg av noen av de fantastiske turmulighetene som finnes. Og jeg liker plasser hvor det er mulig å komme til fots uten å måtte klatre.
    Ellers; takk for spennende innlegg om turen til Albania. Det er et land jeg håper å komme meg til. Min interesse for Sentral- og Øst - Europa våket på 70 - tallet da jeg oppdaget av det fantes et land og en hovedstad i Europa som ikke var nevnt på skolen. Landet var Albania og hovedstaden Tirana.Så en gang, forhåpentligvis, vil jeg kunne utforske dette landet.
    Nå bærer det avgårde på adventskafé i bygda. Ha en flott helg.

    SvarSlett