onsdag 13. januar 2010

En strålende dag for meg,en kald dag for de som er ute..


Ute er det et strålende kaldt vær,sola skinner så det glitrer i snøen.
Skal snart kle på meg å gå meg en lang tur,for så samtidig kjøpe fyrstikker.
Her passer jeg ovnen som en smed,fordi jeg har brukt opp den siste fyrstikken.
Men heldigvis så er jeg i en annen situasjon enn jenta med svovelstikkene.
Har min jobb,min lønn,mat i skapet,hus og hytte.Egentlig ikke så mye å klage på.
Men tenker på de som pga feil valg,og vanskelige forhold av ulike grunner ikke har husrom i denne vinterkulda.
Har akkurat vært på nettbank og betalt mine regninger,samtidig så overførte jeg noen kroner til Kirkens bymisjon i Trondheim og Sos barnebyer.
Samtidig skal jeg putte noen kroner på frelsesarmeens bøsse i butikken når jeg er der.
Det gjør at min samvittighet blir litt bedre,men ønsket er at offentige myndigheter kan opprette plasser nok til at husløse og rusavhengige kan bo uten at det er så mye krav til disse personene som trenger en seng og et måltid i kulda(og ellers..).

Prøver også å verne om mine små ute med vinger.De har spist mye julebakst,knekkebrød og brødskalker nå i kulden:-)) Frøblanding og solsikkefrø bæres fylles på frøautomaten nesten hver dag,og meiseboller.
I går oppdaget jeg at kalde kokte poteter også var populær kost.

Jeg er glad for hver dag jeg står opp,har det bra,familien min har det bra og har verdens beste samboer for meg....
Nå har vi vel forskjellige definisjoner for hva som er bra,men iallefall så
har vi nok penger i Norge til at husrom og mat er et minimum for alle......

Ha en strålende dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar